Piosenki na podróż z dzieckiem, dla tych którzy nie lubią kiczowatych piosenek dla dzieci



Nie wiem jak Wy ale ja mam awersje do nowych piosenek dla dzieci. Zwłaszcza do nowych wersji starych piosenek. Pewnie przez sentyment. I o ile zdarza mi się je sporadycznie włączać, gdy tańczymy to na dłuższą metę są dla mnie jak grające zabawki, w których największą zaletą jest możliwość wyjęcia baterii.
Majka jest tym typem, który nie zasypia ani w aucie, ani w wózku (chyba, że po prostu pada ze zmęczenia a i te sytuacje mogłabym zliczyć na palcach dłoni), więc na dłuższy wyjazd muszę mieć przygotowany cały wachlarz atrakcji.

Mamy z Majką naszą playlistę ulubionych piosenek i to właśnie je zabieramy ze sobą w drogę.

Poniżej listy nie tworzą piosenki typowo dziecięce i taki był plan. To piosenki, które pomogą przetrwać podróż wszystkim. Nie tylko dzieciom. Ale też rodzicom.
Nie wierzę, że ktoś wytrzyma podróż w melodii "Idziemy do ZOO" czy "Bańkę Łap". Jeśli tak to podziwiam, ja bym nie wyrobiła. 

1. Pokahontas - Kolorowy Wiatr



Pierwsza, najukochańsza piosenka Bąbla. Na wszystkie bóle i smutki.



2. The Tokens - The Lion Sleeps Tonight



Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć.
A łimma łe, a łimma łe, a łimma mamma łeeee.


3. Akademia Pana Kleksa - Z Poradnika Młodego Zielarza



Suszyć, kruszyć.
Latać, pływać.
Biegać, skakać.

Piosenki z Pana Kleksa to całe moje dzieciństwo. Można przy okazji rozprostować kości.


4. Król Julian - Wyginam Śmiało Ciało




Wiem, auto nie jest idealnym miejscem na wygibasy. Ale piosenka świetnie się sprawdza. Wymachy rękoma dozwolone ;)


5. Booby McFerrin - Don't Worry, Be Happy



Można gwizdać, klaskać, pstrykać palcami. Ogólnie luzik.
W końcu don't worry, be happy :)


6. Król Lew - Hakuna Matata



Dalej w klimacie don't worry, be happy. W końcu jedziemy na urlop.

7. Aida - Mucha w Mucholocie



Tego się nie spodziewaliście. Wiem, miało nie być takich rytmów, ale ta piosenka ugrzęzła mi w głowie.
Na moje usprawiedliwienie mucha leci do Krakowa, więc zasadniczo jest w podróży.


8. Elton John - Can You Feel The Love Tonight



Ta piosenka jest po prostu piękna, nie mogło jej zabraknąć na naszej liście.


9. Dawid Podsiało - Tapety




Coś bardziej dla mnie. Chociaż Majka lubi pstryczka w nos :)


10. Julia Pietrucha - Living on The Island




Bo kto by nie chciał mieszkać na wyspie ..


Czasem po części, że tak powiem muzycznej Majce zdarza się odpłynąć. Właśnie przy takich spokojniejszych rytmach. Wtedy włączamy nasze ulubione płyty.

Może pewnego dnia powstanie post z naszą muzyką. 
Tymczasem szerokiej drogi.

Komentarze