Pierś z kurczaka pieczona z jabłkami z surówką marchewkowo-kalafiorową. SZYBKI OBIAD




Pomysł na bardzo szybki obiad
Miałam jeden filet piersi z kurczaka i zero pomysłu na obiad, który może zjeść też Bąbel. Zainspirował mnie przepis od Alaantków na polędwicę którą akurat robiłam.

Składniki:

  • filet z piersi z kurczaka
  • słodka papryka w proszku (ja dałam na oko, mniej więcej 1 łyżeczka)
  • 1 jabłko
Surówka
  • 1 kalafior
  • 1-2 średnie marchewki
  • jogurt/majonez (w zależności od preferencji)
  • pieprz
  • opcjonalnie sól (może być też bez przypraw)

Przygotowanie:

Ustaw piekarnik na 180 stopni.
Doprawiamy pierś słodką papryką (najlepiej ok. dwie godz przed pieczeniem ale może być krócej). Jabłko kroimy w łódeczki. Wszystko wrzucamy do rękawa do pieczenia. Najlepiej nakłuć woreczek.
Pieczemy 35 minut. Następnie rozcinamy i rozchylamy rękaw i pieczemy jeszcze 10 minut.

W tym czasie przygotowujemy surówkę. Kalafior i marchewkę ścieramy na małych oczkach lub wrzucamy do blendera ręcznego (mój kielichowy sobie nie poradził...). Dodajemy pozostałe produkty i wszystko mieszamy.

Można podawać ziemniakami, ryżem kaszą.
Pierś jest też świetna na kanapki a surówka jako przystawka.




Komentarze