Ogórki małosolne według przepisu mojej mamy



Tak się chwalę tym ogródkiem, ale prawda jest taka, że 90% roboty odwala moja mama i bez niej to nie byłoby ani cukinii, ani marcheweczki, ani ogóreczków, pomidorków, sałaty, rzodkiewki .. etc.
Dzisiejszy przepis też jest prosto od mojej mamy. Z tym, że ja zazwyczaj robię na oko, nie zawsze przestrzegam proporcji i nie spinam się jak mi nie wyjdzie. I tak było z ogórkami. Jak na debiut wyszły przepyszne (nie chwaląc się ale nawet mama to przyznała.

Składniki:

  • ok. 3 kg niedużych ogórków
  • 6 liści chrzanu
  • 3 pęczki koperku
  • 9 ząbków czosnku
  • 3 łyżki soli kamiennej
  • 3 litry gorącej wody

Przygotowanie:

Wstaw wodę.
Umyj ogórki, koperek, chrzan oraz czosnek.
Obetnij końcówki ogórków i przekłuj nożem na wylot (mniej więcej na środku).
Czosnek przekrój na 2-3 części (nie obieraj).
Do osobnego garnka/miski wsyp sól, zalej wrzątkiem, mieszaj do rozpuszczenia.
Na dnie słoika/garnka ułóż 2 liście chrzanu, 1 pęczek kopru. Ułóż warstwę ogórków oraz 3 ząbki czosnku. Następnie układamy drugą i trzecią warstwę. Można zrobić dwie warstwy i przykryć czosnkiem, koprem i chrzanem. Ja zrobiłam coś pomiędzy: dwie warstwy jak wyżej oraz trzecia mniejsza gdzie ogórki, czosnek, chrzan i koperek mieszają się ze sobą (zobacz zdjęcie).
Zalej gorącą wodą z solą i przykryj talerzem.

SMACZNEGO !




Majka mały pomocnik. Przy okazji zjadła kawałek ogórka. Po minie wnioskuję, że nie należą do jej ulubionych warzyw. 




Komentarze