Placuszki cukiniowo-marchewkowe na trzy sposoby



W końcu znalazłam chwilę, by wrzucić ten przepis.
Zatem bez zbędnych wstępów i ceregieli zapraszam do przepisów !

Składniki:

Baza (opcja pierwsza):
  • 1 duża cukinia
  • 4 małe marchewki
  • 3 jajka
  • 1 szklanka mąki (u mnie kukurydziana)
  • olej do smażenia
Opcja druga (na słodko):
  • daktyle/cukier/inny słodzik lub
  • syrop klonowy/daktylowy/z agawy lub
  • miód
Opcja trzecia (warzywna):
  • 1 cebula i/lub
  • 2-3 ząbki czosnku i/lub
  • garść koperku/natka pietruszki

Przygotowanie:

Opcja pierwsza:

Cukinię i marchewkę umyj i zetrzyj na małych oczkach (nie obierałam marchewki, bo mam z ogródka i skórka jest mięciutka, jeśli chcesz możesz obrać cukinię i marchewkę).
Dodaj jajka i mąkę.
Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki.
Smaż 2-3 minuty z każdej strony.


Opcja druga (na słodko):

Daktyle zalej wrzątkiem. Po 30 min zblenduj. Reszta jak wyżej. Zamiast daktyli możesz dać 3-4 łyżki cukru.
Możesz też przygotować placuszki wg pierwszego przepisu i polać syropem lub miodem. 

Opcja trzecia (warzywna):

Cebulę i czosnek (ewentualnie startą marchewkę) poddusić do miękkości. Postępować jak w pierwszym przepisie i dodać koperek/ natki pietruszki.

    Liczba porcji: ok. 24 placuszków. Bardzo syte, ja najadłam się 3-4 placuszkami.

    Majka i Połówek jedli wg pierwszej opcji. Ja swoje placuszki polałam syropem z agawy.

    SMACZNEGO !









    Komentarze