Placuszki z cukinii na słodko bez cukru !



Sezon na cukinie uważam za otwarty! Dlatego poszukuję wciąż nowych przepisów, by móc ją wykorzystywać codziennie bez nudy. Ja cukinię najbardziej lubię na słodko, więc wygrzebałam stary przepis i zmodyfikowałam go tak, by mogła go zjeść też Majka.
Pierwotnie w przepisie był cukier, którego nie podaję jeszcze Majce, i którego sama staram się unikać. Szczerze nie wiedziałam czym go zastąpić i długo nad tym myślałam. Na szczęście Połówek przypomniał mi o daktylach (co ja bym bez niego zrobiła!).
Ale do rzeczy.

Składniki:

  • ok. 700 gram cukinii
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki soli (można pominąć, ja nie dałam)
  • 60 gram mąki (ok. 6 łyżek)
  • garść daktyli (ok. 10-15 sztuk, ja dałam 18 były ciut za słodkie)/ lub 3-4 łyżki brązowego cukru
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

Daktyle zalej gorącą wodą, pozostaw na ok. 30 minut.
Cukinię obierz, przekrój na pół wydrąż nasiona (jeśli są duże).
Zetrzyj cukinię na drobnych oczkach. Odlej sok. Najlepiej zetrzeć cukinię na sitko i poczekać, aż sok spłynie lub odcisnąć łyżką.
Zblenduj daktyle.
Przełóż cukinię do miski, dodaj jajko, mąkę, daktyle (cukier).
Smaż na niewielkiej ilości oleju.

Liczba porcji: ok. 18 małych placuszków

Placuszki są świetne również na zimno. My nasze zabraliśmy na piknik.



Komentarze