Chiński rosół. Rozgrzewający, syty i niezwykle kolorowy. Wiosna na talerzu zimową porą


Nie wiem jak Wy ale ja, gdy tylko skończą się Święta myślę już o wiośnie. Dlatego ostatnio na naszym stole wylądował chiński rosół, który wygląda iście wiosennie ale jest niezwykle syty i rozgrzewający dlatego bardzo polecam go na zimowe, ponure dni.


Tradycyjny rosół wymaga długiego gotowania. Im dłużej go się gotuje tym lepiej. Ten rosół tego nie wymaga, jest stosunkowo szybki w przygotowaniu i nie potrzebuje wielu godzin gotowania.
Ja ze względu na Pierworodną zrobiłam delikatną wersję i pominęłam papryczkę chili. Uzyskałam dzięki temu delikatny smak, bardzo przyjemny. Na pewno zrobię też wersję na ostro myślę, że będzie równie pyszna. Od teraz będzie gościł niedzielnie na zmianę z tradycyjnym.
Dobra, bez zbędnego gadania, przepis:

Składniki

  • podudzie z kurczaka ok. 250g
  • ok 3 litrów wody
  • 3- 4 duże marchewki
  • 1 pietruszka
  • por
  • pół selera i/lub 2 łodygi naciowego)
  • 1-3 cm imbiru
  • 1 czerwona papryka
  • duża puszka kukurydzy
  • pęczek szczypiorku
  • makaron ryżowy 200g
  • sól (ja dałam 2 łyżeczki himalajskiej)
  • opcjonalnie pół papryczki chili 

Przygotowanie

  • Wstaw wodę.
  • Marchewkę, pietruszkę, seler naciowy i  por pokrój w plastry. Paprykę w kostkę. Seler możesz pokroić dowolnie lub wrzucić w kawałkach. Pokrój szczypior.
  • Do gotujące wody wrzuć mięso. Gdy ponownie się zagotuje dodaj marchew, pietruszkę, paprykę, seler i por. Posól i gotuj ok. 50-60 min.
  • Pod koniec gotowania wrzuć imbir i papryczkę chili (można pominąć).
  • Dodaj kukurydzę i szczypior i gotuj ok. 5 minut.
  • Wyłącz zupę i wrzuć do niej makaron. Przykryj i odczekaj 3-4 minuty.
  • Można doprawić sokiem z cytryny.

  • Smacznego !



Komentarze