Dżem z cukinii i cytryny. Mój ulubiony


Nie wierzyłam w ten dżem. Nie spodziewałam się, że dżem warzywny może być dobry ale miałam za dużo cukinii w tamtym roku i stwierdziłam, że spróbuję.
Dżem w wykonaniu jest prościutki i nie ma dużo roboty a takie przepisy lubię najbardziej.

Składniki:

  • 2,5 kg cukinii (najlepiej młodej)
  • 400 g cukru
  • 2 cytryny
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 3/4 szklanka lub 1 szklanka wody*

Przygotowanie:

  • Cukinię obrać i pokroić w kostkę
  • Wrzucić do garnka, zalać wodą.
  • Po zagotowaniu zmniejszyć ogień i gotować jeszcze 30 min
  • Rozgotowaną cukinię zblendować
  • Wycisnąć sok z cytryn
  • Dodać cukier i mieszać do rozpuszczenia
  • Dodać galaretkę i dobrze wymieszać
  • Gotować na małym ogniu aż trochę odparuje i zgęstnieje (około godziny, zależy od cukinii*)
  • Gorący dżem wsadzić do czystych i wyparzonych słoików, postawić do góry dnem (ja nie pasteryzowałam i przetrwał rok)

*Ilość wody i czas gotowania zależy od cukinii. Im bardziej soczysta cukinia tym mniej trzeba wody lub dłużej trzeba gotować.
Za pierwszym razem wyszedł mi spoko. Za drugim razem był bardzo rzadki i musiałam długo gotować by woda odparowała.

Uwielbiam ten dżem. Najbardziej na gofry. Na to bita śmietana i banany. PYCHOTA <3

Komentarze